Porsche Cayman 718
Czwarta generacja Caymana, tym razem z przedrostkiem 718, trafiła do sprzedaży kilka tygodni po premierze Boxstera, czyli wersji roadster. Po pierwszy w historii model ten będzie tańszy od wersji z otwieranym dachem i również po raz pierwszy Cayman będzie dysponował silnikami o takiej samej mocy co Boxster.
Sercem Porsche 718 Cayman może być jeden z dwóch, turbodoładowanych, 4-cylindrowych silników typu bokser. Podstawowy, dwulitrowy motor osiąga moc 300 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm, dostępny w zakresie 1950-4500 obr./min. Poprzedni Cayman (981) miał bardziej wyścigową naturę, gdyż jego maksymalna moc 275 KM osiągana była aż przy 7400 obr./min., a 290 Nm momentu obrotowego pomiędzy 4500 a 6500 obr./min.
Nowy, 300-konny silnik ma za to lepsze osiągi i zużywa mniej paliwa. Przyspieszenie 0-100 km/h z pakietem Sport Chrono i skrzynią PDK zajmuje mu 4,7 s (poprzednikowi 5,4 s), od 0 do 200 km 17,8 s (20,6 s) a jego prędkość maksymalna sięga 275 km/h (264 km/h). Zużycie paliwa spadło z 7,7 l do 6,9 l/100 km (PDK, średnie spalanie w cyklu mieszanym).
Wyposażenie:
- ABS
- Elektryczne szyby
- Alufelgi
- Czujnik deszczu
- Czujniki parkowania tylne
- ESP (stabilizacja toru jazdy)
- Bluetooth
- Poduszka powietrzna
- Nawigacja